SUSHI: futomaki, uramaki i temaki

SUSHI: futomaki, uramaki i temaki

Sushi! zawsze, wszędzie i w każdej ilości 🙂 dla mnie najlepsze, takie domowe, z ulubionymi składnikami!
porcja na: 2 rolki uromak-ów, 4sztuki temak-ów i 3 rolki futomaków.

FUTOMAKI (sushi tradycyjne) pieczony łosoś + sałata + ogórek + mango + majonez
FUTOMAKI (sushi tradycyjne) paluszki surimi + sałata + ogórek + mango + majonez

URAMAKI (sushi odwrócone) pieczony łosoś + majonez + ogórek
URAMAKI (sushi odwrócone) paluszki surimi + majonez + mango
oba posypane czarnym sezamem

TEMAKI (sushi w kształcie stożka) pieczony łosoś + sałata + ogórek + mango + majonez
TEMAKI (sushi w kształcie stożka) paluszki surimi + sałata + ogórek + mango + majonez

1,5 szklaki ryżu
6 płatów alg
1 ogórek
200g pieczonego łososia (lub wędzonego – zależnie od upodobań)
9-12 paluszków surimi (zależne od wielkości)
1/2 mango
kilka listków karbowanej sałaty
majonez
czarny sezam
+
marynowany imbir
wasabi
sos sojowy

Ryż wsypujemy do garnka, płuczemy w wodzie kilka razy (4-5 razy zmieniając wodę) i zalewamy go wodą tak, aby była ok. 1cm na ryżem – odstawiamy garnek na 30 minut. Po tym czasie, stawiamy garnek z ryżem do gotowania i gotujemy 12 minut. Studzimy.

Ogórka i mango obieramy, kroimy w cienkie paseczki. Sałatę myjemy.

FUTOMAKI na matę bambusową kładziemy 1 cały płat alg stroną błyszczącą do dołu. Rękoma zanurzonymi w zimnej wodzie nakładamy na algi porcję ryżu i dokładnie rozprowadzamy ją na 3/4 powierzchni alg. Ryż smarujemy majonezem, układamy nasze składniki i przy pomocy matki ciasno zwijamy rolkę. Ostrym! nożem kroimy na kawałki.

URAMAKI płat alg przecinamy na pół. Matkę do zwijania sushi obkładamy folią spożywczą. Algi kładziemy na matkę błyszczącą stroną do dołu. Rękoma zanurzonymi w zimnej wodzie nakładamy na algi porcję ryżu i dokładnie rozprowadzamy ją na całej! powierzchni alg. Odwracamy nasze algi z ryżem tak, aby ryż był na dole – dzięki temu po zwinięciu będzie od zewnętrznej strony naszego sushi. Algi smarujemy majonezem, układamy nasze składniki i przy pomocy matki ciasno zwijamy rolkę. Ostrym! nożem kroimy na kawałki. Posypujemy czarnym sezamem.

TEMAKI- nie potrzebujemy matki. 1 TEMAK = 1/2 płata alg.  Płat alg przecinamy na pół. Algi kładziemy na desce/blacie błyszczącą stroną do dołu. Rękoma zanurzonymi w zimnej wodzie nakładamy na algi porcję ryżu i dokładnie rozprowadzamy ją na połowie! powierzchni alg. Ryż smarujemy majonezem, po skosie układamy nasze składniki i ciągnąc z lewy dolny róg zwijamy nasze sushi w stożek. pozostałe części alg podwijamy tak, aby rożek był szczelnie zamknięty (aby było nam łatwiej wystarczy algi odrobinę zmoczyć w wodzie).

Sushi podajemy z marynowanym imbirem, wasabi w towarzystwie sosu sojowego.

Wydrukuj


Podobne wpisy

domowe burgery

domowe burgery

pyszna bułka, delikatne mięso i mnóstwo warzyw! dla mnie ideał! proporcje na 3 burgery: 3 bułki 450g mięsa (u mnie szynka wieprzowa w kawałku) 2 pomidory 1/2 główki karbowanej sałaty keczup/ majonez/ musztarda odrobina mozzarelli do posypania bułek Mięso mielimy (na burgery ZAWSZE kupuję mięso […]

pudding chia z musem z mango

pudding chia z musem z mango

Nasiona chia należą do najzdrowszej żywności na świecie. Są one naładowane substancjami odżywczymi, które mogą istotnie wpływać na dobre funkcjonowanie ciała i mózgu. Już mała porcja (28 g), nasion chia dostarcza: Błonnik: 11 gramów. Białko: 4 gramy. Tłuszcz: 9 gramów (z czego 5 gramów Omega-3). […]



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *