pudding chia z musem z kiwi

pudding chia z musem z kiwi

Nasiona chia należą do najzdrowszej żywności na świecie. Są one naładowane substancjami odżywczymi, które mogą istotnie wpływać na dobre funkcjonowanie ciała i mózgu.

Już mała porcja (28 g), nasion chia dostarcza:

  • Błonnik: 11 gramów.
  • Białko: 4 gramy.
  • Tłuszcz: 9 gramów (z czego 5 gramów Omega-3).
  • Wapń 18% ZDS (Zalecane dzienne spożycie).
  • Mangan: 30% ZDS.
  • Magnez: 30% ZDS.
  • Fosfor: 27% ZDS.

Zawierają one również przyzwoitą ilość cynku, witaminy B3 (niacyny), potasu, witamina B1 (tiaminy) i witaminy B2.
Jest to imponujące jeśli wziąć pod uwagę fakt że w tej porcji (28 g) jest tylko 137 kalorii i tylko jeden gram strawnych węglowodanów! Wystarczy więc porcja wielkości 28 gramów czyli około 2 łyżki stołowe żeby zaspokoić 1/3 zapotrzebowania na ważne minerały. Co ciekawe jeśli odejmiemy błonnik, nasion chia zawiera tylko 101 kalorii na 28 gram -> źródło Naturalna medycyna

proporcja na 4 porcje deseru
1 puszka mleka kokosowego
100ml mleka krowiego/roślinnego
1 łyżka miodu
8 łyżek nasion chia
8 sztuk kiwi

Mleko kokosowe i zwykłe mleko wlewamy do miski, dodajemy miód i nasiona chia. Mieszamy przez kilka minut rózgą, miskę odstawiamy do lodówki – najlepiej na całą noc (minimum 3 godziny). Owoce kiwi obieramy i blendujemy na mus. Układamy warstwami chia – mus z kiwi – chia – mus z kiwi.

________________________________________________________________

PUDDING CHIA to zdecydowanie mój ulubiony deser 🙂 przygotowałam również wersje z: MANGO i GRANATEM

Wydrukuj


Podobne wpisy

jogurt z chia, nektarynka z rozmarynem i granola

jogurt z chia, nektarynka z rozmarynem i granola

Doskonałe śniadanie 🙂 świetna alternatywa jako pierwsze śniadanie w upalny dzień bądź jako drugie śniadanie zamknięte w słoiku i zabrane do pracy 🙂 przepis na 1 porcję 150g jogurtu naturalnego 1 łyżka nasion chia 1 nektarynka 1 gałązka rozmarynu 50g granoli Jogurt mieszamy z nasionami […]

FIT malinowo-kokosowe PTASIE MLECZKO z chia – bez cukru/bez glutenu

FIT malinowo-kokosowe PTASIE MLECZKO z chia – bez cukru/bez glutenu

istne cudo! pyszne, naturalnie słodkie, zdrowe i w dodatku z moimi ukochanymi malinami! czego chcieć więcej? Inspiracją do wykonania tego deseru był przepis Iny Rybarczyk z bloga true taste hunters Gdy tylko zobaczyłam zdjęcie na instagramie, wiedziałam, że to coś dla mnie ::) Na blogu […]



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *